Geweldig mooi hier op Sumatra - Reisverslag uit Maninjau, Indonesië van Familie Bergmans - WaarBenJij.nu Geweldig mooi hier op Sumatra - Reisverslag uit Maninjau, Indonesië van Familie Bergmans - WaarBenJij.nu

Geweldig mooi hier op Sumatra

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 Augustus 2017 | Indonesië, Maninjau

Ik begin eerst ff met gisteren.
Gisterochtend werden we om 04.30 uur opgehaald door onze gids Eric om ons naar het vliegveld van Yogjakarta te brengen om vanuit hier via Jakarta door te vliegen naar Pedang Sumatra.
Helaas moesten we afscheid nemen van onze geweldige chauffeur en gids Eric, we hadden hem graag met ons meegenomen.
Maar goed op naar nieuwe ontmoetingen en avonturen.
Op Pedang aan gekomen werden we op t vliegveld verwelkomd door onze nieuwe chauffeur Dedi.
We moesten ff aan elkaar wennen maar na 1 dag kan ik weer zeggen dat we geluk hebben gehad met hem.
Nadat we gister onze spullen bij t hotel gedropt hadden zijn we met een local gids op zoek gegaan dwars door rijstvelden , erg glibberige paadjes vol met modder (nou ja paadjes waren t niet echt te noemen en eigenlijk ook niet te vinden). We moesten flink klimmen en t was echt afzien en eng af en toe maar uiteindelijk kwamen midden in the rain forest uit bij een erg zeldzame bloem die maar 7 dagen per jaar bloeit genaamd de Rafflesia Fatma.
Deze bloem kan wel een grootte bereiken van 1 meter doorsnede. De bloem die wij gezien hebben was ongeveer 60-70 cm doorsnede.
De bloem wa erg hoog verstopt midden ergens in the forest (vraag me nog af hoe die local guide die ooit heeft kunnen vinden daar).
De bloem bloeide voor de 3e dag dus we hadden erg veel geluk dat we deze konden zien.
Al die glibberige "paadjes" moesten we ook weer terug af en toe met lood in mijn schoenen en ook nog een keer flink op m'n kont te zijn gevallen zijn we met zn allen (de mannen hebben t zonder hulp geklaard) en ik met hulp van de local guide weer veilig beneden gekomen. Was een geweldige ervaring was dat!!!!
Vandaag eerst een panoramaview bezocht in Bukkitingi waar de ook logeren en daarna een korte track van 2 uur gedaan door t Karbouwengat. Was prachtig. Dwars door rijstvelden een prachtige natuur waarbij we 3 keer een rivier moesten oversteken en sjaak 1 van z"n slippers is verloren. Bijna niet uit te leggen hoe mooi t was dat zullen de foto's straks bewijzen.
In de middag zijn we naar t Maninjaumeer gereden ong 1.5 uur door de bergen met heeeeel veeeel bochten maar uitkomend alweer op een prachtige plek.
We hebben een geweldige dag gehad.
Helaas is onze Tim al 2 dagen niet zo lekker wat diarree en sinds vanmiddag ook braken. Op advies van huisarts van mijn werk met een antibioticakuur begonnen (die ik uit voorzorg van hem had meegekregen., fijn als je bij huisarts werkt) Hopelijk gaat deze snel z'n werk doen en voelt hij zich morgen na een goede nachtrust weer wat beter. Komt goed!!
Groetjes van ons!!!!

• 26 Augustus 2017 - 19:07

Marsha:

He loes en co! Je verhalen klinken super!
    Een heel avontuur. Beterschap voor Tim, dat hij maar snel mag opknappen.
    Heel veel plezier nog. Gr marsha

• 26 Augustus 2017 - 20:45

Peter:

De Fatma wordt 40 cm. De Arnoldi 1meter. Vraag of je de andere bunga bankai, nl de Amorfophallus Titanum ook mag zien

• 28 Augustus 2017 - 21:47

Peter:

Leuk om jullie reis mee te beleven. Zeker een land waar ik ook naar toe wil. Ben benieuw wat julli nog allemaal meer mee maken. Hoop dat Tim snel weer beter is.

Voor ons zit het er weer op. Hoop dat jullie net zoveel beleven als wij ( ben ik van overtuigd) dan is dit een ervaring om nooit te vergeten. Het geld voor onze reis is vergankelijk deze ervaring niet. Geniet ervan.e

• 29 Augustus 2017 - 13:08

Trudy:

Hi Loes en familie.
    Wat ee
    N prachtige verhalen tot nu toe.
    Wij hopen idd dat Tim weer snel de oude is en niemand van jullie het nu krijgt.
    Heb je ook foto's gemaakt van die prachtige grote bloem??

We volgen jullie verdere reis.
    Liefs xx