Dagje scooteren op Samosir eiland - Reisverslag uit Sosor Galung, Indonesië van Familie Bergmans - WaarBenJij.nu Dagje scooteren op Samosir eiland - Reisverslag uit Sosor Galung, Indonesië van Familie Bergmans - WaarBenJij.nu

Dagje scooteren op Samosir eiland

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Augustus 2017 | Indonesië, Sosor Galung

Gisteren hebben we scooters gehuurd om t eiland waar we verbleven te verkennen.
Onze boys vonden t leuk (en wij ook trouwens) dat onze chauffeur Dedi gezellig meeging een dagje scooteren over t eiland.
We hebben 4 scooters gehuurd voor de mannen en ik ben lekker achterop gegaan.
We vertrokken rond 9.45 uur.
We hadden prachtig weer en hebben heerlijk rond gesjeesd.
Onderweg hebben we een voorstelling bezocht met traditionele dans van t Batak volk. Op sumatra zijn er 5 verschillende Batak volken met elk hun eigen rituelen en huizen.
Rick en ik hebben nog mee "gedansd" terwijl Sjaak en Tim met een big smile op hun gezicht aan t filmen waren.
Daarna zijn we via een brug overgestoken naar t vaste land en zijn toen zigzaggend omhoog over de weg (nou ja weg......) naar boven gereden uitkomend bij een grote waterval.
Hier ff gechild en toen via diezelfde "weg" weer terug. Was blij dat ik lekker bij onze gids Dexi achterop zat en niet zelf heb gereden.
Na een mooie tour weer terug richting onze cottage en allemaal flink verkleurd (ehhhh verbrand) wilde we nog ff bij ons mooie zwembad met uitzicht over t meer gaan chillen. Helaas..... van korte duur want binnen no time trok het helemaal dicht met donkere wolken en begon t flink te regenen en onweren.
Dan maar lekker ff boekje lezen op ons terrasje.
Lekker gegeten en gedronken en rond 22.00 uur ons bedje in. Morgen weer op tijd dag