Wat een geweldige afsluiting onze laatste dag! - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Familie Bergmans - WaarBenJij.nu Wat een geweldige afsluiting onze laatste dag! - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Familie Bergmans - WaarBenJij.nu

Wat een geweldige afsluiting onze laatste dag!

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 September 2017 | Indonesië, Bukit Lewang

Vandaag was t dan zover hier hadden we al ff naar uitgekeken.
Nadat we gister weer een aantal uren in de auto moesten doorbrengen naar bukit lawang over wegen met heeeel veel gaten en terecht komend aan een kolkend riviertje waar onze cottage aan ligt en we de laatste 2 nachten verblijven nu dan een actieve dag!
Om 8.30 uur vertrekken we met allemaal voldoende water en goed beschermd tegen de muggen met een 2 gidsen de jungle in waar we zo'n 6 uur zullen doorbrengen op zoek naar apen ed.
Het had gisteravond flink geregend dus af en toe was t wel wat glibberig. Dwars door t tropisch regenwoud vasthoudend aan lianes soms en over boomstronken kleine watervalletjes zwerven we door de jungle.
We hebben een TOP dag gehad en zoveel mazzel gehad want we hebben super veel apen gezien waaronder oa de oerang oetangs.
Er waren meerdere groepen in de jungle en de gidsen hielden contact met elkaar als ze iets gespot hadden.
We hebben de apen kunnen voeren. Grote oerang oetangs die boven je door de bomen zwieren.
De gidsen hadden fruit meegenomen om de apen naar beneden te lokken. We stonden letterlijk oog in oog met ze. T was een super mooie ervaring.
We hebben na een paar uurtjes gepicknickd in de jungle met heerlijk vers fruit. Halverwege de tocht werd er zelfs voor een heerlijke lunch voor ons gezorgd die de gidsen meegenomen hadden. Nasi met kroepoek tomaat komkommer zelfs een eitje en niet te vergeten die overheerlijke verse ananas die we hier veel gegeten hebben Die gaan we zeker thuis missen want zo lekker sappig en zoet hebben we in nederland niet.
T was erg zweterig in de jungle nooit geweten dat ik zoveel vocht kon verliezen in een paar uur tijd, maar t was geweldig.
Nu zijn we allemaal weer lekker gedoucht met de koude douche en dadelijk laatste keer lekker samen eten.
Morgenochtend gaan we nog tuben met r grote banden de rivier af. Onze chauffeur Dedi wacht ons bij t eindpunt dan op waar we ons dan nog ff kunnen omkleden en dan richting Medan om aan de terugreis te beginnen.
Op zondagochtend 6.30 uur hopen we weer veilig en wel voet op Dusseldorfse bodem te zetten
Tot snel allemaal xxxxxx

• 01 September 2017 - 13:20

Trudy:

Wat een geweldig ervaringen en een schitterende reis hebben jullie gehad.
    Het zit er alweer bijna op