Fantastische dag Yogjakarta - Reisverslag uit Mangunegaran, Indonesië van Familie Bergmans - WaarBenJij.nu Fantastische dag Yogjakarta - Reisverslag uit Mangunegaran, Indonesië van Familie Bergmans - WaarBenJij.nu

Fantastische dag Yogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Augustus 2017 | Indonesië, Mangunegaran

we hebben vandaag weer een geweldig mooie dag gehad. Om 7.45 uur waren we weer gereed om onze dag te starten met als 1e een bezoek aan presidentieel paleis (oftewel paleis van de sultan).
Daarna richting de vogeltjes/food markt waar by the way weinig vogeltjes te spotten waren maar onze gids vertelde ons dat we nog wat te goed hadden.
We hebben een klein batikfabriekje bezocht waar alle batik met de hand gemaakt werd.. prachtig om te zien met hoeveel geduld deze mensen aan t werk zijn en wat voor mooie creaties ze maken.
Op onze weg verder kwamen we uit bij een food/animal markt.
Van vogeltjes tot Gekko's , uilen, vleermuizen enz enz Hier hebben we onze ogen uitgekeken en gegriezeld bij alle beesten die hier ook geslacht te koop werden aangeboden.
vervolgens zijn we naar een zilverdorpje/wijk gegaan. Dit stelde allemaal niet zoveel voor en was vooral om mensen spullen te laten kopen
Nadat we gezellig met z'n allen bij een lokaal tentje een heerlijke maaltijd hadden gehad gingen we door naar onze laatste stop van die dsg
Het hoogtepunt was dan ook het bezoek aan de Borobodur tempel.
Was zeer indrukwekkend .
We hebben hier een rondleiding van ong. 1.5 uur gehad van een geweldige gids ter plekke. Deze wist met veel humor en gezelligheid ons t verhaal van de tempel en Buddah te vertellen en wel in t Nederlands.
Het was een mooie culturele dag met veel afwisseling.
Dit was ons laatste dagje op Java. Morgenvroeg om 6.00 uur vliegen we via Jakarta naar Padang Sumatra waar ons weer nieuwe avonturen wachten.
Helaas moeten we dan afscheid nemen van onze gids Erik die Java voor ons heel speciaal heeft gemaakt. We zouden hem t liefste meenemen naar Sumatra maar helaas......
Vroeg ons bed in want om 4.30 uur worden we weer opgehaald om naar t vliegveld gebracht te worden
...... tot de volgende x

• 24 Augustus 2017 - 07:27

Trudy:

Een mooie reis tot nu toe. En dit is nog maar het begin. Ik volg jullie op de voet op deze prachtige reis en geweldige mensen.
    Heerlijk eten en geweldige natuur.

Liefs van ons.xx

• 24 Augustus 2017 - 15:48